söndag 21 april 2013

Tjena tjena, längesen sist.
I går lördag var jag inåt stan och strosade runt i olika affärer då jag hade tänkt att kolla om det fanns nån snygg jacka till lämpligt pris.
Provade olika på både Be young, HM och KappAhl men inget som passade. Gick vidare och landade inne på Fashion, och DÄR fanns det en hel del snygga jackor, och det var även 25% fredag och lördag. Provade 5-6 st olika modeller och färger och fastnade till slut för en röd i st 38, den var superskön och snygg och kostade bara 1039 kr så den följde med mej hem. Hade egentligen inte råd men men så blev det i alla fall.
Var inne på Kicks och bytte parfymen som jag hade fått av mor i födelsedagspresent, Escada Magnetism som jag ville ha, köpte även en kroppslotion från Oliv då det var utförsäljning på det märket.
Eftermidda´n tillbringade jag i solstolen då det var kanonväder.

tisdag 20 november 2012

jobb och finbesök

Jobbat idag fm, alltid lika segt, Inge-Marie var ledig men det funkade bra ändå då Fatima var hos oss.
Efter jobbet var jag och köpte 6 st hyacinter på torget och så tog jag ut medicin på apoteket.
Mor fick oxå ett kort besök.
När jag kom hem så var Cilla o Calle här, alltid lika trevligt.
I morgon och torsdag, fredag har jag semester, då blir det lite pyssel och sånt som behöver göras hemma.
See you.

söndag 18 november 2012

Ljusboden

17 nov Mor kom hit på fm och så åkte vi till ljusboden i Kållarp där jag inhandlade ett gallerljus o ett som skiftar i färg, så mysiga. Ganska mycke folk i en så liten butik. Hemkommen till Skede så hade Stig plättor klara så det var bara att sätta sej till bords, gott. Efter lite slapp i soffan så åkte mor hem och så blev det en stilla kväll. See you.

söndag 15 januari 2012

Nu var det ett tag sen sist, I onsdags fick jag mina dator som jag hämtade på Maxi. Sony, lila tjusig. Jobbade em sen.
Torsdagen var trötta da´n.
Fredag bakades det bullar, hade tänkt att göra nå´n kaka men det blev inget med det.
Lördagsem bowlade vi hela tjocka släkten (nästan). Gröt på det som väl smakade sådär..
Ska försöka att va lite mer aktiv med bloggandet..Bye bye.

söndag 18 september 2011

Mc färd och födelsedagsfirande

Hej igen, längesen nu jag vet...!!!
Igår d. 17 sept, var in till stan och gjorde lite ärenden och när jag kom hem så sa Stig att Daniel väntade på oss
för vi skulle åka på en tur med mc:n men Daniel kom hit istället, och så for vi in och de tankade cyklarna. Resan gick mot Nye, Farstorp, Stenberga, Virserum och där rastade vi en stund och jag bytte plats då jag hade
åkt med Daniel. Första gången som jag åker med honom. Färden gick vidare mot Hultanäs, Näshult och så genom Farstorp och Nye igen, där valde Daniel att köra över Korsberga hem till sej, och vi åkte över Slättåkra hem. Senare på kvällen kom mor, Angelica med en blomma till Stig, Daniel och Jannika och lilla Elin kom senare också. Trevlig dag och kväll med andra ord.
Ska försöka att va lite mera aktiv med bloggen haha, får väl se hur det går.
Ha det fint.

lördag 30 oktober 2010

Julmarknad

Så var det dags igen.....
Idag på fm for vi till Västervik (Gränsö slott) på julmarknad, MaiLis var också med.
Anlände till Gränsö ca halv ett och vandrade runt bland de olika begivenheterna som hör julen till. Handlade sill givetvis och 4 olika korvar. Ett besök i den lilla röda stugan där de hade ljus-stöpning var ganska intressant. Men vi tyckte att i det stora hela så var vi lite besvikna på alltsammans. Mindre än förra året och inte lika många utställare.

Efter julmarknaden for vi in till stan för att göra ett besök hos "moster" Gunhild och hon blev såå glad när vi kom. 81 år är hon men såå härlig och fördomsfri, humorn har hon fortfarande kvar som jag minns att hon hade förr. Kaffe och bullar bjöd hon på. Det blev några trevliga timmar i hennes lägenhet på Viborgsgatan. Hemma var vi halv 8 på kvällen. Bye bye för denna gång.

söndag 10 oktober 2010

Diverse

Herregud.. har jag inte skrivit något på över en månad.
Då är det ju på tiden.
Förra helgen var vi på skördefest på Öland, MajLis följde också med. Det var som alltid ganska bra. Var inne i Borgholm och guidade MajLis, Veronica såg oss på gågatan via webbkamera, häftigt.
Träffade
en jobbarkompis och hennes man på fredagkvällen som vi drack och pratade med. Ojoj vad berusad jag blev..
Ölands örtagård fick ett besök och Eriksöre byagata fick ett besök på lördagen, som alltid lika intressant.
Styrde kosan hemåt på söndag middag.
Cilla och Calle kom en runda på kvällen och lämnade Zessa.
Veckan som varit har jag jobbat em, skönt.
Måndag morron var jag på labb och lämnade lite prover, sen kom Veronica på fika.
Tisdag morron hade jag tid hos Eva för spirometri, gick väl sådär..
Onsdag morron hade jag tid för läkarbesök, så då gick vi igenom hela min sjukdoms-historia.
Torsdag var jag bara hemma innan det var dags att fara in till jobbet.
Fredag ledig dag.. Städa och tvätta och så kom Daniel på fika.
Lördag fm åkte jag, MajLis och IngeMarie till ljusboden i Hult.
Tillbringade en timme där bland ljus i olika former och färger.
Handla för 250 kr.. Vi var alla så nöjda när vi for hem.